(2008-2011)
Note: I only changed the template cuz the old one doesn't work any more

الاثنين، يونيو 13، 2011

...



حلو البرنامج ده


أنا برضه زي بلال فضل سعيدة بنفسي اني ساعتها ما كلتش من الكلام بتاع الخطاب 
D:
و ما كانش عندي ولو ذرة تعاطف مع مبارك..بالعكس كنت حاسة ان كلامه مستفز لمشاعر الناس وصيغة الكلام فيها غرور و عجرفة عشان كده استغربت جدا لما عرفت ان في ناس عيطت!

أصلا عمري ما تعاطفت مع الراجل ده..من و أنا صغيرة.
في حاجة فاكرها من زمان و فضلت ثابتة في دماغي
وتقريبا ده كان أول انطباع في حياتي أكونه عن مبارك 
سمعتهم مرة بيقولوا "مبارك حضر جنازة فريد شوقي و ما حضرش جنازة الشيخ الشعراوي"
الكلام ده كان في98..يعني كان عندي 7 سنين 
اللى فاكراه اني ساعتها ماكنتش بحب فريد شوقي..ماعرفش ليه..و كنت بحب الشيخ الشعراوي (ربنا يرحمهم و يغفر لهم)
فمبارك بقى مع فريد شوقي و بسام بتاع كابتن ماجد في فريق الأشرار

هم كانوا دايما بيتكلموا في السياسة .. و أنا كنت بحب أسمع
حتى الشيخ حمد ما كنتش بحبه ولا كنت بحب صوره اللى دايما محطوطة في أول الأجندات
كنت و( مازلت ) بحب البلد و الناس بس هو لأ
عشان كنت بسمعهم بيقولوا انه عمل انقلاب على أبوه (الشيخ خليفة) بمساعدة أمريكية و استغل فرصة انه مسافر
و ان الشيخ خليفة كان راجل كويس و أحسن منه
أنا ماشفتش الشيخ خليفة..بس كنت حاسة ان حمد شرير جدا..و ان إزاي حد يعمل كده في باباه؟
و بالتالي أصبح حمد و مبارك و فريد شوقي و بسام بتاع كابتن ماجد  في فريق الأشرار.

فريق الأشرار بتاع رؤساء الدول و بسام فضل يكبر و يزيد كل ما الواحد كبر
مع ان الحياة مابقتش أبيض و أسود زي ما الواحد كان شايفها
بس هم أثبتوا استحقاقهم للقب أشرار عن جدارة
و الجايزة الأولى مش عارفة تروح لمين بصراحة؟
مبارك ولا صالح ولا القذافي ولا الأسد؟

___________________

بسام طلع راجل غلبان..هو كان بيعمل ايه غير انه يزق كابتن ماجد و يكعبله؟
بس يمكن لو كان موجود  لحد دلوقتي مبارك كان هيبعتله قناص يقومله بالليلة 
__________________

من كل رؤساء الدول العربية اللى عاصرتهم 
ما احترمتش و قدرت غير الشيخ زايد (ربنا يرحمه و يغفرله)