(2008-2011)
Note: I only changed the template cuz the old one doesn't work any more

الأربعاء، ديسمبر 22، 2010

قبل ما طق :)


بكره ان حد يزايدني على حاجة مقتنعة بيها تمام الاقتناع
بكره أسمع محاضرات حافظاها
و بكره نفسي لما اقول حاجة و انا متأكدة انها هتخليني اسمع المحاضرة اللى حافظاها
بكره غسيل العقول
و بكره الكلام مع اصحاب العقول المغسولة
بكره اني ما اعرفش اعبر عن رأيي و أفكاري صح
بكره الشعور بالعجز لما ما بعرفش أعبر عن رأيي و أفكاري صح
و بكره لما بيبقى فات الاوان على اني أوضح كان رأيي ايه من الكلام اللى عبرت بيه
بكره لما اتحط في موقف الدفاع عن نفسي
بكره اندفاعي
و بكره غباء اللى قدامي لما بيبقى عايز يفهم من كلامي اللى هو عايزه عشان يرد الرد اللى هو حافظه
بكره شعوري بالضيق لما اللى قدامي يبقى فاكر انه بيفهم اكتر مني
بكره شعوري بالجهل قدام واحد بيدلل بعلمه على حاجة انا واثقة انها بتعبر عن وجهة نظره هو مش بالضرورة عن الحقيقة .
بكره لما بدي حجات هبلة أكتر مما تستحق
وبكره لما ما بديش حجات تانية أهم ما تستحق
بكره اني كبرت مع اني صغيرة
و بكره اني صغيرة مع اني كبرت !

يااااه كل ده بكره .. حقودة انا قوي

___________________________________________

انا مش اكتر حد بيفهم و عمري ما هبقى
انا حتى اصلا خبرتي في الحياة ضئيلة و علمي أقل أقل أقل من ضئيل
بس عندي عقل نفسه يفهم و يعرف الحقيقة أيا كانت

انا مش محور الكون
انا انانية و بقول انا كتير
بس دي مدونتي وانا حرة بقى
:P
___________________________________________

اكتر ناس بتتعب اللى دماغهم ما بتبطلش تفكير و في المقابل ما فيش فعل
و اكتر ناس مرتاحة اللى ما بيبطلوش كلام و في المقابل ما فيش فعل


______________________________________________



" ابني عقل .. و ما تملاش عقل " كلمة قالتها أمي انهرده و عجبتني

.....
ابني عقل يفكر .. ما تملاهوش بأفكارك انت حتى لو شايفها صح .. ما تحطش نفسك وصي على فكر حد .. مين قالك ان انت اللى صح ؟
ربي و علم و انصح و انقل خبرتك .. بس ما تقولش انهم هم الصح المطلق و ما فيش غيرهم صح .. ما تحطش نفسك وصي على فكر حد !!!

__________________________________________



'He who has a why to live can bear with almost any how."
________________________________________________

جامد التنين .. جامد السنين .. مين يزود ؟؟